• Voor 22:00 besteld, morgen bezorgd
  • Persoonlijk advies van vakmannen
  • Meer dan 30.000 artikelen voor de vaklui
  • Retourneren binnen 30 dagen

Ruilen en retouren

Herroepingsrecht bij levering van producten

1. Termijn en voorwaarden

Bij het kopen van producten heb je het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 30 dagen na ontvangst van het product. Dit geldt niet voor verkregen shoptegoeden zoals couponcodes.* Deze worden bij annulering of retour niet teruggestort, maar opnieuw geactiveerd zodat je ze opnieuw kunt gebruiken.

*Producten die gedeeltelijk met shoptegoed zijn gekocht en aangevuld met een andere betaalmethode vallen wél onder dit recht. Het aanvullende bedrag wordt terugbetaald en de couponcode opnieuw geactiveerd.

Na melding van de retourzending heb je 14 dagen de tijd om het product aan ons terug te sturen.

2. Omgaan met het product

Tijdens de bedenktijd mag je het product alleen gebruiken zoals je dat ook in een winkel zou doen. Je mag het bekijken, passen of inspecteren, maar niet in gebruik nemen. Uitzonderingen op retour zijn onder andere hygiëneproducten (zoals mondmaskers, airco’s, luchtfilters), verbruiksartikelen en maatwerkproducten. Indien het geretourneerde product sporen van gebruik vertoont die verder gaan dan noodzakelijk, behouden wij ons het recht voor om waardevermindering in rekening te brengen.

3. Terugbetaling

Wij betalen je zo spoedig mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product of een verzendbewijs terug. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt, tenzij anders overeengekomen.

Retourprocedure

Wil je een artikel retourneren? Volg dan de onderstaande stappen om je retour eenvoudig en snel af te handelen.

  1. Meld je retour aan via ons online retourportaal.
  2. Volg de stappen in het portaal en geef aan waarom je het artikel retourneert.
  3. Kies een verzendmethode en controleer de ingevulde gegevens.
  4. Download het retourlabel en verstuur het pakket.

Let op: de verzendkosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening.

Gebruik in asbestomgevingen

Heb je de machine gebruikt bij werkzaamheden met asbest? Neem dan eerst telefonisch contact met ons op voordat je een aanvraag indient.

Door het indienen van een reparatie- of garantieaanvraag verklaar je dat het product niet is gebruikt in een omgeving met asbest. Je gaat hiermee akkoord met onze garantie- en reparatievoorwaarden.

Annulering van je bestelling

Wil je je bestelling annuleren? Dat kan zolang je bestelling nog niet is verzonden. Neem in dat geval zo snel mogelijk telefonisch contact op met ons serviceteam. Houd er rekening mee dat bestellingen direct na het plaatsen al verwerkt en ingepakt kunnen worden.

Niet-bezorgde pakketten

Soms kan een pakket niet worden bezorgd en wordt het automatisch aan ons geretourneerd. Zodra wij het pakket retour hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode. Je kunt uiteraard contact met ons opnemen om een nieuwe bestelling te plaatsen, of dit direct via onze website doen.

Veelvoorkomende redenen waarom pakketten niet bezorgd worden:

  • Verkeerd adres ingevuld bij het plaatsen van de bestelling;
  • Meerdere keren niet thuis tijdens bezorgpogingen;
  • Het pakket is niet op tijd opgehaald bij het afhaalpunt.
Footer image
Mijn Gereedschappelijk

Mijn Gereedschappelijk

Heb je al een Gereedschappelijk-account of wil je er een aanmaken? Klik op de knop hieronder om door te gaan naar het beveiligde accountgedeelte.

  • Kortingen voor jouw branche
  • 24/7 jouw prijzen inzichtelijk
  • Eén vast contactpersoon
  • Altijd overzicht in je bestellingen